September 7, 2011

Ibu & Ayah

Siapa yang tak syg mak ayah sendiri?
Sejahat-jahat anak,pasti jauh di sudut hati mereka akan kembali pada mak ayah
Kau syg ayah?
How?
Bagi kad i love u?
Mother's day or Father's day bg kad bagai?
Then belanja mahal2??
OK,itu salah satu cr u all show off ur love rite?

Aku tertarik satu artikel ni..
Betulla kata para ulama',
Harta dan duniawi belum cukup tunjukkan yg kau betul syg mak ayah kau.
Berbalik pd ISLAM..

OK~Bagi anak perempuan..kau orang dgr sini...
Kalau betulla kau syg mak ayah kau...

Buangla segala gambar kau yang gedik-gedik dekat FB
Kau mmg cantik
Janganla tayangkan sgt kecantikan kau
Bukan apa
Kau sanggup tarik kaki ayah kau ke neraka?
Eh,takpela tak nampak aurat pon..
Pakai tudung kot...
MEMANGLA...
Tapi sygku..bila kau tunjuk pose yang menghairahkan..
Tetap menaikkan nafsu lelaki di luar sana..
Sian kat ayah kau...
Kau sygkan?
Jadi,paham2la..uploadla yg sopan sikit..
"In a relationship"...
Ohh my!!status ni mesti ada yg nak upload ngn pacar2...
Hey anak perempuan...
Kau masih hak bapak kau la...
Tapi mcm majoriti aku tgk,bg kasih syg more on to pacarmu...(mcm zaman2 aku dulula...)
Hey girls..sian ayah kau...
Berapa kali kau msg,kol bapak kau dlm seminggu??
Kredit kau banyak abis dekat siapa?
Fikirla...
See?camni kau tunjuk kau syg kat ayah??pfftt!
Lagi satu aku nak bebel lagi..
Once kau keluar dr umah,segala aurat kau,then yg pakai baju tak cukup syarat tu..
Semua tu bapak kau tanggung..
Kau faham tak gurls kaulah punca ayah kau ditarik ke dlm neraka..EVEN bapa kau kaki surau...

Oh!Pada mak pula ye..
Kalau yang jantan tu..Ingatla..kau berlagak nak cari perempuan solehah..
TAPI,perangai kau ngn mak kau camne?
Brapa kali kau ckp kat mak kau I LOVE U mak..
SEGAN ke??
pffttt~
Kalau dgn perempuan yg bukan hak kau lagi..beriya bagai bai...
Kau pgg tgn anak dara org...brapa kali kau pgang mak kau?
"Kat shopping complex segan kot nk pegang2 tgn mak..dah besar malulaaa"
Perghh malu??????
Fikirla mana yg patut kau malu wahai kaum adam...
Mak kau juga akan ditanya di akhirat kelak..apa tanggungjawab dia terhadap anak2nya...

So you alls..letakla mak ayah dulu...
Ciumla diorang..
Cakapla..mak,ayah...sy syg sgt kamu berdua...
Kalau segan sgt,rapatkanlah diri dgn mereka...
Sesiapa yg bercinta tu..baliklah pada fitrah korang balik...
Sesiapa yg single..bertahanlah...jodoh sudah ditetapkan.ada masa kita bertemu dan ikat terus ya!!

Inilah cinta hati aku..




Aku akui dulu aku pernah abaikan mereka kerna CINTA kepada yg tak berhak langsung!!
Mmg aku menyesal sgt..
Aku lupa..merekalah cinta sejati aku.
Susah sng aku mereka sentiasa ada..
Aku tak sanggup lagi melihat mereka kecil hati..
Ya marilah kita muhasabah...
Bila kita cintakan mak ayah lebih dr sesiapa..bererti kita juga cinta padaNYA..
Prcaya kataku...
Jodoh sudah ditetapkan..jgn pernah kau risau..jgnlah kau berkejar sgt pd nafsu dunia.
Kita mati jua akhirnya.

2 comments: